کاربردهای سیستم VRF
1399-04-25
فن کویل و نحوه محاسبه ظرفیت آن
1399-04-25
نمایش همه

انواع سیستم های VRF

سیستم های VRF

سیستم های VRF (Variable Refrigerant Flow) یا سیستم های جریان متغیر فریون، یکی از سیستم های تهویه مطبوع هوشمند و پیشرفته هستند که با استفاده از یک مجموعه از منابع حرارتی و سرمایی، می توانند در هر نقطه از ساختمان، سیاری مناسب از حرارت و سرمای مورد نیاز را به کاربر ارائه دهند.

این سیستم عملکرد توزیع شده دارد و شامل یک یکپارچه بخش درونی و بخش خارجی که هر دو برای تأمین گرمایش و سرمایش در ساختمان استفاده می شوند، است. با استفاده از تکنولوژی VRF، می توان بستر مناسبی برای کنترل هوا، حرارت و سرما در ساختمان های بزرگ فراهم آورد. این سیستم به هوشمند، اقتصادی و با کارایی بالا است.

 

 

سیستم VRF، سیستم تهویه مطبوع DX است که شامل:

یک یونیت خارجی (مجموعه کمپرسور و کندانسور) در فضای باز و چندین یونیت داخلی (اواپراتور) با ظرفیت های مختلف در داخل فضا های قابل تهویه می باشد.

این سیستم توانایی انتقال وکنترل مقدار مبرد جهت ایجاد برودت مورد نیاز در فضاهای داخلی ساختمان را بنا به نیاز تعریف شده دارد. کنترل هوشمند در سیستم VRF  آن را از سایر سیستم های تهویه مطبوع مرسوم در بازار متمایزمی‌کند.

انواع سیستم های VRF در یک طبقه بندی کلی عبارتند از:

سیستم Heat Pump

سیستم Heat Recovery

Heat Pump:

سیستم‌های گرمای پمپ VRF به طور معمول به عنوان ۲ لوله‌ای شناخته می‌شود. که اجازه گرمایش یا خنک کننده در تمام واحدهای داخلی را می‌دهد. اما به طور همزمان گرمایش و خنک کننده نیست. هنگامی که واحدهای داخلی در حالت خنک کننده قرار می‌گیرند، به عنوان عامل عمل می‌کنند. هنگامی که در حالت گرمایشی هستند، به عنوان خازن‌ها عمل می‌کنند. سیستم‌های پمپ گرمایی VRF به طور موثر در مناطق باز، فروشگاه‌های خرده فروشی و دفاتر کنار هم و یا همانطور که در شکل می‌بینید هر منطقه دیگری که نیاز به خنک سازی یا حرارت دادن در طول دوره های مشابه عملیاتی دارند، استفاده می شود.

Heat Recovery:

سیستم جریان متغیر با قابلیت بازیابی گرما (VRF-HR) می‌تواند به طور همزمان در حالت گرمایش و سرمایش عمل کند و گرمای تولید شده در سیکل را مجددا استفاده نماید.

هر یونیت داخلی از ۳ لوله با استفاده از جعبه‌ی اصلی که شامل یک سری از خروجی‌ها است جدا می‌شود بطوریکه یک یونیت داخلی که نیاز سرمایشی دارد، خط مایع و دریچه‌های مکش را باز می‌کند و به عنوان یک تبخیر کننده عمل نموده و یک یونیت داخلی که نیاز گرمایشی دارد. دریچه‌های گاز داغ و مایع را باز می‌کند و به عنوان یک کندانسور عمل می‌کند. این اقدام متعادل می‌تواند منجر به صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی شود. سیستم های Heat Recovery به طور موثر در مناطق برنامه ریزی باز، فروشگاه‌های خرده فروشی، ادارات و هر منطقه دیگری که نیاز به خنک سازی و حرارت دادن همزمان دارند، استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس فوری