رادیاتور پنلی و ویژگی ‌های آن
درباره رادیاتور پنلی و ویژگی ‌های آن بیشتر بدانید!
1402-09-08
نمایش همه

قیمت دستگاه هواساز به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت دستگاه هواساز

در دنیای امروزی، بهبود کیفیت هوا و ایجاد شرایط اقلیمی بهینه در محیط‌ های شهری به یک امر حیاتی تبدیل شده است. با رونق روز افزون شهرنشینی، مشکلاتی مانند آلودگی هوا و نامناسب بودن شرایط آب و هوایی، به تدریج بر جامعه ما تاثیر منفی گذاشته‌اند. در این راستا، خرید تصفیه هوا به عنوان یک راه حل کارآمد، جایگاه ویژه‌ای در بهبود کیفیت هوا دارد.

هوا ساز چیست؟

هوا ساز یا همان ایرپوریفایر (Air Purifier) یک وسیله الکترونیکی است که طیف وسیعی از ذرات آلاینده هوا را از محیط اطراف خود جدا می‌کند و هوای پاک و تمیزی را برای تنفس فراهم می‌سازد. این دستگاه‌ها برای بهبود کیفیت هوای محیط استفاده می‌شوند و قادر به حذف ذرات معلق در هوا مانند گرد و غبار، میکروب‌ها، بوها، دود سیگار و سایر آلاینده‌ها هستند.

این دستگاه به دو صورت خانگی و هوا ساز صنعتی عرضه می‌شود و نوعی از تهویه مطبوع را برای محیط‌ های مختلف فراهم می‌کند. این دستگاه‌ها با استفاده از مکانیزم‌ های تراکمی یا تبخیری کار  می کنند و در تصفیه هوا  نقش مهمی دارند. هوا سازها بهبود کیفیت هوا در محیط‌ های مختلف از خانه‌ها و ادارات تا کارخانه‌ها و بیمارستان‌ها را ممکن می‌کنند.

عملکرد هوا ساز به چه صورت است؟

  • دستگاه هوا ساز با استفاده از یک فن، هوای بیرون را به داخل دستگاه می‌کشد.
  • هوا پس از ورود به دستگاه، از فیلترها عبور می‌کند. این فیلترها ناخالصی‌ های معلق مانند گرد و غبار، آلرژن‌ها و ویروس‌ها را از هوا جدا کرده و هوای تمیز را تولید می‌کنند.
  • پس از تصفیه، هوا از روی کویل‌ های دستگاه عبور می‌کند. در اینجا، با استفاده از چیلر یا بویلر موجود در سیستم، حرارت به هوا منتقل می‌شود. اگر نیاز به خنک شدن هوا ضرورت داشته باشد، آب سرد به کویل ‌ها می‌رسد و حرارت هوا جذب می‌شود. در مقابل اگر نیاز به گرمایش داشته باشد، آب گرم به کویل‌ها می‌رسد و حرارت به هوا منتقل می گردد.
  • در برخی دستگاه‌ های هوا ساز، عملیات رطوبت زدایی برای تنظیم رطوبت هوا انجام می‌شود. این عملیات می‌تواند شامل انتقال رطوبت به هوا در صورت خشک بودن آن یا حذف رطوبت اضافی در صورت رطوبت بالا باشد.
  • پس از عبور از کویل‌ها، هوای مطبوع و تمیز توسط فن به محیط مورد نظر (مثلاً داخل یک اتاق یا ساختمان) منتقل می‌شود. این هوا از طریق شبکه‌ های هوا دهی و کانال‌های توزیع به تمامی نقاط مطلوب توزیع می‌شود.

قیمت دستگاه هواساز

قیمت دستگاه هوا ساز به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت دستگاه هواساز به مواردی بستگی دارد که در ادامه به بیان مهم ترین آن ها می پردازیم:

ظرفیت تهویه و تخلیه هوای نامطبوع به فضای بیرون: توان تهویه و تخلیه هوای نامطبوع به فضای بیرون از جمله عواملی است که بر قیمت هوا ساز تأثیر می‌گذارد. هوا ساز با ظرفیت بیشتر و توان بالاتر در تهویه و تخلیه هوا قیمت بیشتری خواهد داشت.

ظرفیت تولید سرما و گرما: قدرت هوا ساز در تأمین گرما و سرما نیز بر قیمت آن تأثیر دارد. هوا سازهای با ظرفیت بالاتر در تولید سرما و گرما هزینه بیشتری دارند.

برند تولید کننده و مدل: برند و مدل هوا ساز نیز عاملی است که قیمت را تحت تأثیر قرار می ‌دهد. برندهای معروف و مطرح معمولاً قیمت ‌های بالاتری دارند.

کیفیت مواد اولیه و قطعات استفاده شده: کیفیت مواد اولیه و قطعاتی که در ساخت هوا ساز استفاده می ‌شوند نیز می ‌تواند قیمت را تحت تاثیر قرار بدهد. هوا سازهایی که از مواد با کیفیت و قطعات با دوام ساخته شده‌اند، قیمت بیشتری خواهند داشت.

آپشن‌های مورد استفاده در تولید: موارد دیگری مانند استفاده از آپشن ‌ها و ویژگی‌ های اضافی نیز می ‌تواند بر قیمت هوا ساز تأثیر داشته باشد.

سخن پایانی

توجه به نیاز‌های مختلف شما در انتخاب و خرید هوا ساز مناسب، اهمیت زیادی دارد. شرکت فراز تبرید پاسارگاد می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌ های عالی برای عرضه این محصول و همچنین خرید فن کویل و داکت اسپلیت در نظر گرفته شود. شرکت فراز تبرید پاسارگاد با تیم مهندسین خبره که در طراحی، مدل سازی، ساخت و تست دستگاه ‌های هوا ساز فعالیت دارند، مشتریان را در انتخاب بهتر راهنمایی می‌کند. بنابراین، شما می ‌توانید با اعتماد به این مجموعه، با تأمین پارامترهای مختلفی مانند کاربری فضا، ظرفیت هوا دهی، بار برودتی و حرارتی، شرایط محیطی و آب و هوایی، تعداد و نوع فیلترها و سایر شرایط نگهداری، بهترین دستگاه هوا ساز را برای خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس فوری